.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاشت سیب وعلوفه در مزارع شیب دار مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قرار است در مزارع شیب دار استان سیب و علوفه کاشت شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، عنایت الله تورنگ شامگاه در جلسه شورای اداری نکا افزود: زراعت چوب در مناطق شیب دار مازندران در دستور کار سازمان در سال جاری نیز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان دامداری و کشاورزی در روستاهای نکا بدون سقف تسهیلات دریافت می کنند.

تورنگ افزود: تغییر الگوی کشت در منطقه هزارجریب نکا از ضروریات منطقه جهت شکوفایی است و باید دقت نظر بیشتری اعمال شود.

وی بیان داشت: گیاهان دارویی، سیاه ریشه، زراعت چوب و گردو از جمله زراعت مورد نیاز و جوابگوی منطقه بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: تلفیقی از کشت گیاهان دارویی و درخت در منطقه، بسیار مناسب بوده زیرا این منطقه مستعد این کشتهای جایگزین نظیر گندم و جو است.

تورنگ افزود: در نظر داریم که مزارع شیبدار را تبدیل به باغات سیب و کشت علوفه و زراعت چوب اختصاص دهیم که در همین رابطه 15 هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش این طرح واقع شده و براساس رضایتمندی مردم سایر مزارع نیز از آن بهره مند خواهند شد.

وی در رابطه با توسعه دامپروری در منطقه یادآور شد: با اعطای تسهیلات، برگزاری کلاسهای کمک آموزشی ها و ترویجی و اعطای تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) به کشاورزان می توان بسیاری از مشکلات منطقه را مرتفع ساخت.

تورنگ ادامه داد: دامداران از این پس نگرانی علوفه برای دامهای خود را نخواهند داشت و سازمان علوفه یارانه ای با 50 درصد تخفیف در اختیار آنان قرار خواهد داد.

وی گفت: از محل اعتبارات خشکسالی هزار تن جو و کنسانتره برای کمک به دامداران منطقه اختصاص یافته که با قیمت هزار و 900 ریال بین آنان توزیع شده است.

وی در راستای اعتبارات اختصاص یافته در بخش خشکسالی سال گذشته به منطقه هزارجریب نکا بیان داشت: بیش از 20 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته که از این اعتبارت 35 میلیون ریال از محل اعتبارت بلاعوض اختصاص یافته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.